Dlaczego nie wolno czesać włosów falowanych i kręconych?- O czesaniu słów kilka

Autor: Marylland , piątek, 5 lipca 2013 02:38

Jest pewna złota zasada głosząca:
Włosy kręcone czeszemy tylko na mokro
Włosy proste tylko i wyłącznie na sucho

Dzisiejszy post skupi się głównie na posiadaczkach włosów trudniejszych - falowanych i kręconych .


Większość dziewczyn nie wyobraża sobie czesania włosów bez szczotki - do nich należałam ja.
Kiedyś jak miałam dłuższe, pocieniowane włosy cudnie mi się falowały podczas snu ( spałam z mokrymi włosami, rozpuszczonymi - o zgrozo :) ).
Po rozczesaniu pozostawałam z puchem, bez pięknych fal no i nie wiem do czego mogłam porównać te "fale" co pozostały. Nie wyglądało to za pięknie.

Czesanie włosów kręconych/falowanych na sucho spowoduje puch. Szczotka "rozdzielając" fale/loki może urywać nam włosy. Miałam wielką nauczkę, gdy próbowałam "zmniejszyć" skręt po lokach na chusteczkach nawilżanych. Na co ja genialna wpadłam? A NO TO CHWYCĘ SZCZOTKĘ! Skończyło się to kłębkiem spuszonych włosów które musiały skończyć w kucyku, ale i tak dobrze w nim nie wyglądały.
A co z czesaniem na mokro szczotką? Też odpada. Szczotki często powodują zniszczenia mechaniczne.na które włosy są podatne gdy są mokre. Co ja raczej za bardzo nie odczułam używając metalowej szczotki ( nie zamienię ją na inną bo ją lubię, rozczesuje a rozdwojonych końcówek nie mam mimo używania jej przez 2,5 miesiąca codziennie).

A więc jak czesać włosy kręcone lub falowane?
Przeczesywać palcami lub drewnianym grzebieniem z szeroko rozstawionymi zębami. Podobno może się nadawać też i taki plastikowy grzebyk, ale różnie ludzie mówią. Jedni odradzają , drudzy mówią że to nie ma znaczenia.

Na początku strasznie trudno odzwyczaić się używania szczotki, ja używam jej tylko do rozczesania grzywki bo ładniej mi wtedy schnie. Jednak zobaczyć możecie że to znacznie ograniczy wam puszenie się włosów.

Zapraszam jutro po post o szczotkach, grzebieniach :)






13 Response to "Dlaczego nie wolno czesać włosów falowanych i kręconych?- O czesaniu słów kilka"

Daria Says:

Bardzo interesujący oraz ciekawy blog. Oczywiście dodaję do obserwowanych i zapraszam do siebie :)

http://daariaaa.blogspot.com/

Anonimowy Says:

no to tak jak w ostatnim poscie na prawde stalas sie ''wloso-maniaczka'' Ale jest to bardzo interesujace :) fajny post, zapraszam do mnie, zaobserwuje jesli zaobserwujesz mnie, kom za kom :) malinkowaaa.blogspot.ch

paulina Says:

ciekawy blog :)
http://pauliipauli.blogspot.com zapraszam do siebie :)

Unknown Says:

baaardzo przydatny post
ja już obserwuje, zapraszam do siebie :D http://hipertrofiaaa.blogspot.com

Unknown Says:

na sucho loki można czesać (trzeba zagryźć wargi, żeby nie krzyczeć z bólu :D) o ile robisz to przed myciem. woda, szampon i dobra odżywka skręcą je bez względu na to jak bardzo je wytargałaś. sama woda nie zawsze działa :/
kolejna sprawa - jak chcesz podkreślić skręt fal i loków to woda z solą kąpielową wlana do spryskiwaczki jakiejś i psikasz włosy, ugniatasz. tylko nie przesadź z ilością soli!
co najważniejsze - dobre odżywki, jeszcze lepiej maski do włosów (teraz używam firmy Ziaja i bardzo polecam, wiecznie suche loki są delikatne w dotyku, struktura włosa wygładzona a loczki są).
co do szczotek - kupiłam właśnie gruby grzebień (coś takiego - http://wizaz.pl/var/wizaz/storage/images/media/images/grzebien/132747-1-pol-PL/grzebien_medium.jpg ) - dobrze rozczesuje i nie niszczy skrętu.
na sam koniec - pianka do włosów :) tyle, żeby nie skleić włosów a utrwalić je.

pokombinuj z tym, coś na pewno przypadnie Ci do gustu :) pozdrawiam

Mariola Says:

ja jestem posiadaczka wlasnie takich "trudnych" wlosow. dzieki za rade, sprobuje bo rpzyznam ze ich rozeszesywanie to dla mnie meka!
zapraszamy w wolnej chwili :)

Unknown Says:

Ja mam straszne wlosy ;/ Masakra ; (
Ciekawy blog ! Obserwuje i zapraszam do siebie .
kissmeifyouwant.blogspot.co.uk

Unknown Says:

moje wlosy sa mega, mega kręcone i napuszone. czesze je tylko po myciu wlosow(2 /3 razy w tyg) bo inaczej bym się zaplakala ;/ http://nadlivka.blogspot.com/

Unknown Says:

mam taki sam problem, nienawidze swoich włosów
http://fashionbytwogirls.blogspot.com

Maddie ; ) Says:

Ciekawy blog ; )
http://maddie-art.blogspot.com

wicywika Says:

Fajny post , bardzo chciałabym mieć kręcone włosy ;) Obserwuje.

dupajasiupierfzistasiu Says:

Świetny wpis ! Oby tak dalej ,masz naprawdę zaskakujący styl pisania i świetnie prowadzisz bloga ! :)
Co powiesz na wspolną obserwację ? :)
Mój blog ♥Zapraszam♥

Unknown Says:

Świetny blog. Co powiesz na wspólną obserwację?
Daj znać

http://looyourself.blogspot.com/

Prześlij komentarz